Alla inlägg under april 2008

Av Christina Bäcke - 30 april 2008 20:32

Sitter hemma hos far och hans "thai-koloni" och spelar kort och dricker lite, ganska trevligt faktiskt , kan ju bero på att man inte är riktigt nykter (slappnar av bättre..) men de står ju inte rätt till om man uppmuntrar sin dotter att dricka, speciellt inte efter allt som hänt ..
kanske inte så smart att sitta och skriva om de här tycker du?

who cares than..

Något posetivt : år 2008 har hitills vart ett mycket bra år , speciellt april !
fast kanske inte dom sista dagarna...har känt mig ganska nere..

Pratade med Milla, syrran här om dagen fick höra goda nyheter :)
hon berättade om att hon ska börja träna arabhästar och att hon vill ha min hjälp! så jag hoppade uppoch ner av glädje när ja fick höra det , får se om det ochså blir praktik i spanien i höst(där hästarna kommer ifrån) iallafall så blir det i sommar jag ska hjälpa henne med hästarna , ska bli sketa-kul ^^,
hördes som att man får tjäna en krona eller 2 på det oxå , men den delen kvittar!

ska strax till syrran och dricka lite till.


bye


Av Christina Bäcke - 23 april 2008 14:16

god-dag ! :)
sitter i skolan och pluggar samhälle , är så trött så ja tror att jag somnar rätt uppochner snart...

Har avverkat massa uppgifter idag : Majorwork samt bokrecension i engelskan samt valsystemet i samhälle det var en lättnad att bli av me de uppgifterna , tills jag fick 300st flera som ska göras *suck


Hade salsa på idrotten imorse , ingen höjdare men det var ganska kul.
sen för övrigt så har jag bråkat med min mentor om min frånvaro, undrar vafan hon har emot mej egentligen . har för fan mindre frånvaro nu än förra gången och endå så klagar hon,jäkla tant. ^^
mm... ska ta och dra hem snart , skönt det
är fint väder idag iaf, förutom att de blåser endel få se om man kanske går ut och sätter sig i solen en stund :)

Chiing!

Av Christina Bäcke - 22 april 2008 14:35

var till stan idag till doktorn och sådär, var lite intense me alla nålar och sådära, men de gick väl... :p


åt middag och kika på lite kläder sen så klämde ja o evve även in en glass paus :) var riktigt trevlig dag men jag
var helt slut på kvällen  kan ja ju tala om!
så de va skönt när man fick lägga sej o sussa lite, de var man väl värd :)


har dragit på mej en ny frilla nu också , inget hår alls kvar nästan ! men jag blev nöjd med resultatet! men kommer att bli ovant ett tag framöver, kommer väl att vakna om nätterna och undra var mitt fina långa blonda hår är ^^

Av Christina Bäcke - 19 april 2008 15:24

var iväg till gördalen med pappa igår och hjälpte han me jobb och fikade lite. sen bar de av till t-res .
hämtade ut mina oriflame-grejor och fick lite klädor av'na
tack tack :) hoppas de går bra me vovven idag ! ;)

 
jubileumsmiddag på idre-fjäll i går oxå, tog den nya svarta tyll-klänningen. Fick åka med anna i mercan upp ^^ sen va de bara att vänta på resten av sällskapet som tillslut anlände . Middagen va jätte-god : bl.a oxfile,fläskfile kyckling massa sallader färskt bröd och massa såser och fri dryck till.
kvällen /natten var iaf rätt så lyckad , ska inte klaga iaf!
men de var bra gött att komma hem och sova , är rätt så sleten idag..

Av Christina Bäcke - 16 april 2008 11:04

ska jag vara helt ärlig , så känns allt fruktansvärt jobbigt just nu!

nästan precis allting..

Var till skolan idag , även om det var lite i senaste laget . (hade fått för mej att vi började kvart i nio enligt schemat, men ack så fel man hade)
men en kvart hit och dit gör väl inte så mkt..


Slutade tidigt idag (10-tiden) eftersom vi har hemstudier resten av dagen :)
vilket inte är mej emot !

nej nu har ja inget mer "intressant" och säga om mitt meningslösa liv.

Ching!

Av Christina Bäcke - 15 april 2008 11:02

Hade prov i samhälle idag, 2 stycken
men trots att ja inte hade läst på speciellt mkt gick det oväntat bra!
så jag är riktigt nöjd för det.
Fint väder var det ute idag också , längtar efter sommaren!
Jag antar att det inte är så långt kvar dit som det känns just nu iaf..
Pratade m. mor idag å , och de verkade som att de är klart med sommar-jobb:
plantsättning. Ett helvete men det blir ju pengar , och så har man sommaren fri sen :p
har bestämt att det ska bli en bra sommar i år med mycket glädje och fint väder!
sen får vi väl se hur de blir me den saken...




Det är svårt att bli riktigt nöjd.
Enklast är ,
att fantisera.


Det gäller att hålla balansen ,
tro inte för mycket.


Går inte att leva upp till dina
förväntningar.


Ledsen att göra dig besviken,
men mycket vill som bekant ha mera. . .



Over and out

Av Christina Bäcke - 14 april 2008 17:40

back 2 svenstavik :p
till vardagen och till plugget .

vart i stor-sveg me evve under helgen .
Var hästvakt hos en som evve känner,
till ett halvblod vid namn Magica. Riktigt trevligt må ja säga.
trots alla incidenter me rymmlingar o allt ;)

Åkte buss me vovven,Birka till swegas i fredags
fullpackad buss så var tvungen att sitta bredvid en väldigt äcklig gubbe....!
ett tag tills det blev platser lediga..
sen satte vi oss längst bak och drev me ett par ungar som va dryga , så dom började gråta typ (a) men de blev iaf tyst på dem... :P
sen har väl helgen rullat på , ätit super-go mat som faster lagat har ja ^^

och så har ja o evve kika på film å så var vi iväg på badet i söndags faktiskt
, vilket va tur för de va riktigt kul :D

Bar iväg till svensta i morse då . åkte me evves mamma , min faster :)
sen har väl den här dagen gåt åt oxå .

Nu ska ja iväg på ica me evve å handla käk så ska vi rep. samhälleprovet tills imorn (lyckas nog me å klämma in lite singstar mellan varven å ;)



CYA

Ovido - Quiz & Flashcards